Πέμπτη, 8 Δεκεμβρίου 2011

Εκτός συμμετόχης στο μεγάλο έργο η Βουλγαρία


Της ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΚΑΤΣΙΜΕΝΤΕ-ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ http://www.adesmeytos.gr

Η Βουλγαρία αποχαιρέτισε οριστικά χθες τον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη. Επρόκειτο, ουσιαστικά, για το χρονικό μιας προαναγγελθείσας αποχώρησης, η οποία, χθες, έλαβε και επισήμως τη «βούλα» της βουλγαρικής κυβέρνησης. Μετά από πρόταση του υπουργού Οικονομικών, η κυβέρνηση της γείτονος αποφάσισε την αποχώρηση της χώρας από το σχέδιο κατασκευής του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη. Όπως ανακοίνωσε ο ίδιος ο υπουργός Οικονομικών και αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Συμεών Ντιάνκοφ: "Η Βουλγαρία προτείνει η τριμερής διακυβερνητική συμφωνία να ακυρωθεί κατόπιν αμοιβαίας συναίνεσης». Μάλιστα, υποστήριξε ότι στην περίπτωση που δεν υπάρχει κοινή σύμφωνη γνώμη γι’ αυτό, η βουλγαρική πλευρά θα αποχωρήσει μονόπλευρα ύστερα από τη λήξη της 12μηνής προθεσμίας.
Επικαλούμενος τις αναλύσεις για το έργο, ισχυρίστηκε ότι ο Αγωγός δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί υπό τους όρους της συμφωνίας που συνήφθη το 2007 στην Αθήνα, παρουσία των τότε πρωθυπουργών της Ελλάδας Κώστας Καραμανλής και της Βουλγαρίας Σεργκέι Στανίσεφ όπως και του προέδρου της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν, και πρόσθεσε ότι "δεν υπάρχει τρόπος να επιβληθούν κυρώσεις στη Βουλγαρία".
Ωστόσο, σημείωσε, ότι η Βουλγαρία θα καλύψει τις οφειλές της στη διεθνή κατασκευάστρια εταιρεία για τα τρία τελευταία χρόνια με έκδοση ομολόγων αξίας 6,4 εκατ.
Υπενθυμίζεται, η παρελκυστική πολιτική της Βουλγαρίας επί του θέματος, η οποία σε κάθε ευκαιρία έβρισκε δικαιολογίες για την καθυστέρηση του έργου.
Αρχικά η Σόφια επικαλέστηκε περιβαλλοντικά κωλύματα και κινδύνους για την τουριστική περιοχή του Μπουργκάς και εν συνεχεία διάφορες δικαιολογίες για την ακύρωση της συμφωνίας κατασκευής του Αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη που έχει άμεση σχέση με την προσπάθεια απαγκίστρωσης της Βουλγαρίας από τη ρωσική επιρροή και πρόσδεσής της στα δυτικά ενεργειακά συμφέροντα.
Σύμφωνα με τα αρχικά σχέδια, ο αγωγός θα είχε μήκος 300 χλμ. και δυνατότητα μεταφοράς έως 50 εκατομμύρια τόνους αργού πετρελαίου ετησίως.
Σε αντίθεση πάντως με τη Βουλγαρία, η στάση της Ελλάδας αλλά και της Ρωσίας ήταν και είναι σταθερά υπέρ της κατασκευής του Αγωγού, άλλωστε το θέμα απασχόλησε και την πρόσφατη συνάντηση του υπουργού Εξωτερικών Σταύρου Δήμα με τον Ρώσο ΥΠΕΞ Σ.Λαβρόφ στο περιθώριο της Συνόδου του ΟΑΣΕ στη Λιθουανία, κατά την οποία οι δυο υπουργοί εξέφρασαν την προσήλωσή τους στο έργο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου