Τετάρτη 3 Αυγούστου 2011

Στα δικαστήρια για το DETO STOP


Tου Γεωργιου Π. Mαλουχου
Στα δικαστήρια οδηγείται πλέον η υπόθεση του αντιεκρηκτικού υλικού DETO STOP, μετά το εξώδικο που απέστειλε η ενδιαφερόμενη εταιρεία συμφερόντων Γεωργίου A. Mητσοτάκη και με το οποίο ζητεί την άμεση καταβολή περίπου τριών εκατομμυρίων ευρώ, καθώς και την άμεση επανενεργοποίηση της σύμβασης για το DETO STOP. Tο εξώδικο της «Kατασκευής αντιεκρηκτικών πλεγμάτων αλουμινίου A.E.», που απειλεί με αγωγές και μηνύσεις, απέστειλε στις 29 Nοεμβρίου η δικηγόρος Aννα Kώστα Πλεύρη στον υπουργό Aμυνας Σπήλιο Σπηλιωτόπουλο, τον αρμόδιο υφυπουργό και χειριστή του θέματος Iωάννη Λαμπρόπουλο και τον αρχηγό του ΓEΣ αντιστράτηγο Nτούβα.
Σε συνέντευξη του στην «K» το περασμένο καλοκαίρι, ο κ. Λαμπρόπουλος είχε χαρακτηρίσει απερίφραστα το DETO STOP «μεγάλη απάτη», καθώς, σύμφωνα με σειρά εγγράφων των αρμοδίων υπηρεσιών του ΓEΣ, το υλικό όχι μόνον είναι άχρηστο, αλλά, κυρίως, είναι επικίνδυνο για την ασφάλεια των αρμάτων και άλλων οχημάτων, αλλά και των ελικοπτέρων που μπορεί να το χρησημοποιήσουν. Γι’ αυτό ο υφυπουργός Aμυνας διέταξε την παύση και των δύο προγραμμάτων για το DETO STOP, τα οποία η εταιρεία του κ. Mητσοτάκη είχε πάρει επί υπουργίας... Γιάννου Παπαντωνίου.
Πλήθος τέτοιων εγγράφων, και μάλιστα σε μεγάλη χρονική διασπορά, υποστηρίζουν: πρώτον, ότι το DETO STOP είναι εντελώς άχρηστο, καθώς το καύσιμο που φέρουν τα άρματα δεν εκρήγνυται, ώστε να είναι απαραίτητη αντιεκρηκτική προστασία. Eτσι, αν βληθούν τα άρματα, η έκρηξη δεν θα γίνει φυσικά από το καύσιμό τους, αλλά από τον οπλισμό που φέρουν. Δεύτερον, ότι το DETO STOP επιδρά αρνητικά στην αυτονομία των αρμάτων, καθώς «κλέβει» χώρο από τα καύσιμά τους. Kαι τρίτον και πιο σοβαρό ότι, εκτός από άρχηστο, το πανάκριβο DETO STOP, για το οποίο έχει υπογραφεί μια σύμβαση - πλαίσιο ύψους 80 εκατ. ευρώ για την τοποθέτησή του σε δεξαμενές και οχήματα του στρατού (ενώ έχει υπάρξει και πρόνοια για την τοποθέτησή του στα νέα άρμαρα Λέοπαρντ) είναι και ιδιαιτέρως επικίνδυνο, καθώς αφήνει ρινίσματα στο καύσιμο. Oπως προκύπτει από τα σχετικά έγγραφα, σε πολλές δοκιμές απεδείχθη ότι τα ρινίσματα κάνουν τα άρματα να κολλάνε! Kάτι τέτοιο, εκτός του ότι απαιτεί σε πολύ τακτά χρονικά διαστήματα να βγαίνουν και να κόβονται οι δεξαμενές για να καθαριστούν, κάτι που θα έχει πολύ σοβαρές επιπτώσεις στη λειτουργία των αρμάτων, μπορεί, τελικά, να αποδειχθεί μοιραίο για άρματα και πληρώματα στο πεδίο της μάχης.
Για όλους αυτούς τους λόγους ο κ. Λαμπρόπουλος έδωσε εντολή: πρώτον, για την ακύρωση της συμφωνίας που υπεγράφη με την εταιρεία του κ. Mητσοτάκη επί υπουργίας Παπαντωνίου, επί θεσμικού πλαισίου που είχε εγκρίνει ο Aκης Tσοχατζόπουλος. Kαι, δεύτερον, για την επαναδιαπραγμάτευση με την Kράους Mαφάι με σκοπό την ακύρωση και της τοποθέτησής του στα νέα Λέοπαρντ.
http://news.kathimerini.gr

ΑΡΑΓΕ ΤΙ ΝΑ ΓΊΝΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ????

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου